Organizacija – trikovi i tajne koje bi svaki student trebao znati

In Nekategorizirano by predsjednik

Za većinu studenata odlazak na studij predstavlja njihov prvi dodir s neovisnošću. Premda to samo po sebi može biti dosta uzbudljivo, također predstavlja i novi level odgovornosti – budući da si sada za sve sam odgovoran. Zato je dobra organizacija ključna i nešto što moraš dobro savladati kada dođeš u novu sredinu.

Da ti malo olakšamo, donosimo ti 5 organizacijskih trikova koji su must-know ako želiš biti dio ekipe koja će diplomirati u roku i s dobrim ocjenama… 🙂

  1. Korištenje digitalnog kalendara 

Navikli smo da je u srednjoj školi svaki dan manje-više isti, ali na fakultetu to baš i nije slučaj.

Pripreme za ispite, kolokvije, pronalaženje vremena za druženja, studentski posao – uvelike će ti olakšati korištenje digitalnog kalendara. Korištenjem digitaliziranog kalendara, poput Google Kalendara, možeš pristupiti u bilo koje vrijeme i bilo kada; lako se ažurira i pomoći će da se prilagodiš i navikneš na novo okruženje. Ne moraš više pamtiti sve rokove, sastanke, rasporede, konačno će se netko drugi sjetiti da te napomene.

Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je image.png

  2. Boje i označavanje sadržaja

Boje, boje, boje… bitne su kako u digitaliziranom obliku, tako i u knjigama, skriptama i bilježnicama. Budući da ćeš imati više kolegija, a svaki nosi svoje zadatke – korištenje boja će ti uvelike olakšati snalaženje u Google Kalendaru. S vremenom ćeš lako razaznati što te čeka svaki dan te ćeš znati i kako se unaprijed pripremiti. Također, u knjigama je lakše kasnije uočiti i razlučiti bitne od manje bitnih (pa možda i nebitnih) informacija.

Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je image-1.png

  3. To-do lista

Korištenje digitalnog kalendara je temelj i baza svakog pokušaja organizacije, ali stvaranjem to-do liste podižeš stvari na novi level. 😉

Možda se pitaš, zašto jednostavno ne stavim sve stvari u kalendar? Njihove funkcije su zapravo dosta različite. Primjerice:

  • kalendarom pratiš svoja događanja, odnosno, sve stvari koje su vremenski određene i na kojima trebaš biti fizički prisutan
  • s druge strane, to-do lista prati konkretne zadatke i tijek istih, odnosno stvari koje trebaš/želiš ostvariti, ali te zapravo ne traže da budeš na nekom specifičnom mjestu u neko određeno vrijeme
Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je image-2.png

  4. Bilješke

Dobre i uredno vođene bilješke uveliko pomažu da svako predavanje/prezentaciju shvatimo i proučimo do kraja.

Ali, samo vođenje bilježaka nije dovoljno – da bi dobili ono najbolje od njih – treba ih držati urednima i čitljivima.

Za neke čak i funkcionira puko zapisivanje osnovnog sadržaja u bilježnice i prelistavanjem netom prije ispita. To može funkcionirati, ali nije idealno. I to se najčešće iskaže točnim kada stignu ispitni rokovi. Kada moraš prelistavati suviše jednostavan sadržaj koji se gomilao kroz tjedne i tjedne – bit i srž lako iščeznu.

  5. Eliminiraj sve distrakcije U STARU

Eliminacija distrakcija je ključna kad planiraš radni dan i/ili učenje. Istraži svoje načine i tehnike koje će tebi najbolje funkcionriati. 

Podijelit ću s tobom 3 načina koje meni pomažu da ostanem u fokusu:

  1. isključi sve obavijesti i notifikacije na mobitelu i web-u (svi znamo da se ništa prebitno neće dogoditi u tih 40-ak minuta 😉 
  2. koristi Getcoldturkey.com da te netko obavezno spriječi ako ipak dođeš u napast i kreneš provjeravati omiljene sajtove
  3.  koristi tehnike učenja, poput Pomodoro tehnike  (25 minuta aktivnog učenja s petominutnim pauzama).

U zamjenu za obavijesti koje te i inače samo ometaju, omiljenih web stranica na kojima ionako trošiš previše vremena – dobiješ solidnih 50 produktivnih minuta u svakom satu. Poprilično dobar deal, zar ne?! 🙂

Ne zaboravi, ovi su savjeti samo potencijalne smjernice da pronađeš svoj idealan način. Ali će svakako pomoći da (p)ostaneš produktivan, dobro organiziran i razvališ semestar koji dolazi. Zapamti, sve je u stjecanju dobrih navika!