Kako se riješiti siječanjske depresije?!

In Općenito by Lucija Marjanović

Osjećaš se bezovoljno ovih dana i čuo si za nekakvu siječanjsku depresiju? Kako ne bi i ostatak godine loše raspoloženje pripisivao siječanjsoj depresiji, pročitaj ovdje koji su uzroci lošeg raspoloženja i kako ih se što prije riješiti! 🙂

Nakon božićnog i novogodišnjeg ludila, priprema i trčanja po shopping centrima došao je siječanj te je sve nekako stalo. Nakon blještavila, lampica i božićnog uzbuđenja, sada ti gori pod petama jer drugi krug kolokvija kuca na vrata, potrošio si više nego što misliš da si trebao, a još k tome mama te tjera da joj pomažeš s kućanskim poslovima jer ipak treba netko i pospremiti za tim silnim gostima. Ništa ti ne polazi od ruke, nemaš motivacije, a još imaš i nekoliko kilograma viška…

Suosjećamo skroz s tobom, ali ZAPAMTI – odgađanjem problem NE prestaje postojati već postaje veći i zato smo ti pripremili nekoliko savjeta kako vratiti snagu za nastavak semestra i biti free u drugom mjesecu!

1. Zdrava prehrana
Nakon prejedanja francuskom salatom, kolačima i cuganja tijelu je potrebam detoks i hrana bogata proteinima i bjelančevinama. Jedan od najjednostavnijih napitaka za detoksikaciju je čaša vode s iscjeđenim limunom (jednostavnije ne može ). Preporuča se da jedeš hranu bogatu omega tri masnim kiselinama, koje po nekim istraživanjima blokiraju citokin koji uzrokuje loše raspoloženje, kao npr. riba, orašasti plodovi, jaja.
I nadamo se da ne moramo posebno naglašavati…..Doručkuj!!

2. Vježbanje
Ovo ti sigurno zvuči kao da si već negdje čitao, ali da – vježbanjem ćeš skinuti višak nakupljenih kilograma nije to nikakva znanstvena fanstastika. Još se prisjeti osjećaja kada završiš s treningom. Ne znamo za tebe, ali mi jedva čekamo stati na traku i istrčati sve “probleme”!

3. Napravi plan učenja
Datumi drugih kolokvija ili ispita u drugom mjesecu trenutno su ti najvažniji datumi u kalendaru pa ih tamo i zabilježi. Sada kada imaš dovoljno vremena i znaš koliko gradiva trebaš naučiti vrijeme je da ga kvalitetno i rasporediš. Ako misliš da ne možeš sam, pronađi “žrtvu” u društvu je sve zabavnije pa i učenje. Još uvijek nije kasno!
Pro tip
: za bolje i efikasnije učenje privremeno deinstaliraj Instagram s mobitela… 🙂

4. Ne zaboravi misliti na sebe i uzmi sebi svojih “pet” minuta!
Učini nešto što te čini sretnim, što te ispunjava. Ako to nije vježbanje, možeš otići na masažu, u saunu, pročitati knjigu, slušati omiljenu glazbu… Odmori se od prijatelja i obitelji i dio dana posveti samo sebi.

5. Provodi vrijeme na vanjskoj svijetlost
Mit ili ne, prema nekim istraživanjima uzorak siječanjske depresije je manjak dnevne svjetlosti. Pa eto, umjesto da sjediš u kući i skrolaš instagramom, dogovori se s prijateljem/prijateljicom i prošetajte na svježem zraku. Možda okinete koju dobru fotku za insta story.. 😉

I za kraj….
Najvažnije od svega: nemoj biti prestrog prema sebi. Nitko nije savršen i svi imaju bolje i lošije dane, zato budi ljubazan i prema sebi. Nema veze ako ne prođeš iz prve sve ispite, nema veze ako si dobio koji kilogram viška, nema veze ako nisi jednako motiviran svaki dan, nema veze ako nisi ispunio novogodišnje odluke od prošle godine… stigneš. Poduzmi nešto sada.