5 “must watch”serija za studente Ekonomije

In Općenito by Lucija Marjanović

Svaki student zna da je vrijeme kolokvija/ispita IDEALNO vrijeme baš za slaganje odjeće u ormaru, čišćenje prašine sa svake površine stana ili kuće, a definitivno za gledanje tri sezone serije u jednom danu.


Ako si i ti jedan od onih koji bi sada trebao učiti i raditi bilo što osim scrollanja, i k tome student/ica ekonomije ČESTITAMO!
Scrollanje ti nije bilo tako uzaludno 🙂

U nastavku ti donosimo pet serija koje jednostavno moraš pogledati ako studiraš ekonomiju, business, ili si samo zainteresiran/-a za tu tematiku:

1.HOW I MADE MY MILLIONS
– 4 sezone
– 8.4/10 IMBd
– trajanje epizode: 30′

Imaš san jedan dan otvoriti svoj startup, ali ne znaš otkud početi? Ovo je idealna serija za tebe!
CNBC je napravio seriju o tvrtkama koje su krenule kao startupovi, a danas zarađuju milijune. Ovo je priča o tipičnom američkom snu koji je apsolutno ostvariv ako imaš srca, želju i znanje kako uspjeti!

2.HOUSE OF CARDS
– 6 sezona
– 8.8/10 IMBd
– trajanje epizode: 50′

Idealna serija za sve koje malo više interesira politika.
Svaka epizoda ove serije je beskompromisna studija moći, ambicije i američkog načina života koja te vodi iza kulisa ljubavi, korupcije pohlepe.
Iako politička, serija se često dotiče tematike ekonomije – praktički učiš dok gledaš seriju.
Nema na čemu.

3.SHARK TANK
– 10 sezona
– 7.5/10 IMBd
– trajanje epizode: 45′

Ovo nije tipična serija, već reality show, ali možda je najkorisnija stvar na ovoj listi za buduće ekonomiste. Serija prikazuje dramu koja se odvija na sastancima na kojim poduzetnici “pitchiraju” svoje ideje potencijalnim investitorima “Sharksima”.
Investitori su plaćeni za gostovanje u showu, no novci koje ulažu u ideje poduzetnika su njihovi osobni novci.

*Fun fact – jedan od najdugovječnijih Sharksa u seriji je hrvat Robert Herjavac, kanađanin hrvatskog podrijetla!

4.MAD MEN
– 7 sezona
– 8.6/10 IMBd
– trajanje epizode: 45′

Poslastica za marketingaše!
Radnja je smještena u šezdesete godine prošlog stoljeća u marketinškoj agenciji “Sterling Cooper” te prati direktora kreativnog marketinškog odjela, pomalo problematičnog (i  zgodnog, dame!) Dona Drapera.
Serija se dotiče i političko-društvenih situacija koje karakteriziraju drugu polovicu prošlog stoljeća u SAD-u, te prikazuje koliki su zapravo utjecaj na masu imale agencije za oglašavanje.
Ovo je definitivno najpoznatija i kritički najhvaljenija serija na ovoj listi.

5.UNDERCOVER BOSS
– 9 sezona
– 5.9/10 IMBd
– trajanje epizode: 60′

Još jedan reality show na našoj listi, no nimalo manje vrijedan i jako poučan!
Svaka epizoda prikazuje jednog šefa trgovačkog lanca koji ide “undercover” u svoje trgovine te komunicira sa svojim klijentima, ili provede dan kao zaposlenik na nekoj nižoj poziciji da vidi kakve su impresije kupaca i njegovih zaposlenika. Serija prikazuje koliko CEO-vi velikih tvrtki zapravo ne znaju sto se događa u njihovom biznisu.

Svi se jedan dan možemo, a većina nas to i želi, naći na nekoj bitnoj i nadređenoj poziciji, a ovaj reality show je odličan podsjetnik da je svaki kotačić itekako bitan za dobar i funkcionalan biznis!